ابن فارس، ابی الحسن احمد (1404ق). معجم مقاییس اللغه. قم: مکتبه الاعلام الاسلامی.
ابوطالبی یزدی، مهدی و همکاران (1396). جایگاه خداباوری گشوده به عنوان رویکردی نوین در میان انواع خداباوری. جستارهای فلسفۀ دین، شمارۀ 14.
احمدیزاده، حسن (1394). نقد و بررسی سه تصور از خدا در فلسفۀ مسیحی معاصر. جستارهای فلسفۀ دین، 9 ، 20-1.
آشتیانی، سید جلالالدین (1376). رسائل حکیم سبزواری. چ 2. تهران: اسوه.
الوین، پلانتیجا (1381). عقل و ایمان. مترجم: بهناز صفری. قم: اشراق.
برومر، وینسنت (1392). هنگام نیایش چه میکنیم؟. مترجم: اشکان بحرانی. تعلیقات: قاسم کاکایی. تهران: هرمس.
ــــــــــــــ (1397). سخن گفتن دربارۀ خدایی متشخص. مترجم: سعید رفسنجانینژاد. تهران: تیسا.
جوادی آملی، عبدالله (1386). تسنیم. قم: اسرا.
جوهری، اسماعیل بن حماد (1410ق). الصحاح، بیروت: امیری.
دیباجی، محمدعلی و همکاران (1398). نقد و بررسی نسبت علم الهی با اختیار انسان در الهیات گشوده بر مبنای فلسفۀ صدرایی. جستارهای فلسفۀ دین، سال 8، شمارۀ 1،104-83.
رهبری، مسعود و همکاران (1398). خدای شخصوار از منظر علامه طباطبایی در مقایسه با الهیات گشوده. فلسفه و کلام اسلامی، شمارۀ 2، 270-251.
سعیدیمهر، محمد و لشگری، کبری (1389). علم الهی از دیدگاه صدرالمتألهین. اندیشۀ نوین دینی، شمارۀ 22، 50-31.
طباطبایی (1393). المیزان فی تفسیر القرآن. قم: انتشارات اسلامی جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیۀ قم، ج 11.
کاوند، علیرضا و همکاران (1397). مطالعۀ تطبیقی آموزۀ بداء در اندیشۀ میرداماد و صدرالمتألهین. تحقیقات کلامی، شمارۀ 21، 7 ـ 26.
کلینی، ابوجعفر محمّد بن یعقوب (1375). اصول کافی. مترجم: جواد مصطفوی. تهران: ولیعصر(عج)، ج 1.
مصلح، علیاصغر (1384). تقریری از فلسفههای اگزیستانس. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.
ملاصدرا، محمد بن ابراهیم (1341). العرشیه. مترجم و مصحح: غلامحسین آهنی. اصفهان: بینا.
ــــــــــــــــــــــــــ (1354). المبدأ و المعاد. مصحح: جلالالدین آشتیانی. تهران: انجمن حکمت و فلسفۀ ایران
ــــــــــــــــــــــــــ (1358). الواردات القلبیه فی معرفه الربوبیه. مصحح و مترجم: احمد شفیعیها. تهران: انجمن فلسفۀ ایران.
ــــــــــــــــــــــــــ (1366). شرح اصول کافی. محقق: علی عابدی. مصحح: محمد خواجوی. تهران: مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
ــــــــــــــــــــــــــ (1378). الحکمه المتعالیه فی اسفار الاربعه. مترجم: محمد خواجوی. تهران: مولی.
ــــــــــــــــــــــــــ (1381). کسر اصنام الجاهلیه. مصحح و محقق: محسن جهانگیری. تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
ــــــــــــــــــــــــــ (1981ق). الحکمه المتعالیه فی الاسفار العقلیه الاربعه. بیروت: دارالاحیاء. ج 6.
ملایری، موسی و رضوانی، معصومه (1394). بررسی تطبیقی ارادۀ الهی از دیدگاه ملاصدرا و روایات. پژوهشنامۀ قرآن و حدیث، شمارۀ 16، 69 ـ 90.
Abutalebi Yazdi, M. et al. (2016). the position of open theism as a new approach among the types of theism. Essays on the Philosophy of Religion, No. 14. (in Persian)
Ahmadizadeh, H. (2015). A Critique of Three Conceptions of God in Contemporary Christian Philosophy. Essays on the Philosophy of Religion9,1-20. (in Persian)
Ashtiani, J. (1987). Description of Qaisari's introduction to the chapters of the second edition. Qom: Islamic Propaganda Publications. (in Persian)
Alvin, P. (1381). Aql Weiman. translated by Behnaz Safari. Qom: Ishraq. (in Persian)
Brommer, V. (2012). What do we do during prayer?. translated by Ashkan Bahrani and comments by Qasim Kakaei. Tehran: Hermes. (in Persian)
Brommer, V. (2017). Speaking about a specific God. translated by Saeed Rafsanjani Nejad. Tehran: Tisa. (in Persian)
Dibaji, M.A. et al. (2018). criticism and analysis of the relationship between divine knowledge and human agency in open theology based on Sadra's philosophy. Essays on the Philosophy of Religion, Year 8, No. 1,83-104. (in Persian)
Gardoski, K. M. (2011). Open Theism, Baptist Bible Seminary, Clarks Summit Pa.
Ibn Faris, Abi al-Hassan Ahmad (1404). Ma'jam Maqais al-Lagheh. Qom: School of Al-Alam al-Islami. (in Persian)
Javadi Ameli, A. (2006). Tasnim. Qom: Asra. (in Persian)
Johri, Ismail bin Hammad (1410). al-Sahah. Beirut: Amiri. (in Persian)
Kavand, A.R. et al. (2017). a comparative study of Bada doctrine in the thought of Mirdamad and Sadr al-Mutalahin. Theological Research, No. 21, 26-7. (in Persian)
Kilini, Abu Jaafar Muhammad bin Yaqub (1375). Usul Kafi. translated and explained by Javad Mostafavi, Vol. 1, Tehran: Wali Asr (AJ).
Mosleh, A.A. (2004). An Exposition of Existence Philosophies. Tehran: Islamic Culture and Thought Research Institute. (in Persian)
Mulla Sadra, Muhammad bin Ibrahim (1981). al-Hikma al-Mu'taaliyyah fi al-Asfar al-Uqliyyah al-Arba'ah. Beirut: Dar al-Ahaya. Vol. 6. (in Persian)
----------------------------------------- (1975). Al-Mabda and Al-Ma'ad, introduction and correction by Jalaluddin Ashtiani. Tehran: Iranian Hikmat and Philosophy Association. (in Persian)
----------------------------------------- (1979). Al-Waradat al-Qalbiyyah fi Ma'rifah al-Rubiyyah. edited and translated by Ahmad Shafiiha. Tehran: Iranian Philosophy Association. (in Persian)
----------------------------------------- (1962). Al-Arshiyeh. translated and edited by Gholamhossein Ahani. Isfahan: Bina. (in Persian)
----------------------------------------- (1999). Al-Hikma al-Mu'taaliyyah fi Asfar al-Arbaeh. translated by Mohammad Khajawi. Tehran: Molly. (in Persian)
----------------------------------------- (2002). Kasr Isnam al-Jahiliyya. edited and researched by Mohsen Jahangiri. Tehran: Islamic Wisdom Foundation of Sadra. (in Persian)
Malairi, M. & Rizvani, M. (2014). a comparative study of divine will from the point of view of Mulla Sadra and hadiths. Qur'an and Hadith research journal, No. 16, 69-90. (in Persian)
Pinnock, C. H. (2001). Most Moved Mover: A Theology of God’s Openness. Grand Rapids: Baker Book House.
Rhoda, A. (2007). The Philosophical Case for Open Theism. Springer: Philosophia. No. 35.
Saidi Mehr, M. & Lashgari, K. (2009). Divine Science from the perspective of Sadr al-Maltahin, I, 22,31-50. (in Persian)
Tabatabaei (2013). Al-Mizan fi Tafsir al-Qur'an. Qom: Islamic Publications of the Qom Seminary Community of Teachers. Vol. 11. (in Persian)