نظریۀ صدور فلوطین (نظریۀ فعالیت دوگانه)، حاصل تلاش او برای پاسخ دادن به انتقادهای ارسطو بر افلاطون، در مسئلۀ بهرهمندی اشیا از مثل است. فلوطین نه تنها در اصل ایجاد مسئله برای او، بلکه در زبان و اصطلاحاتی که برای بیان آرای خویش بهکار میگیرد (مانند مادۀ معقول، دویی نامتعین و فعالیت)، تحت تأثیر ارسطو است. همچنین، نظریۀ فعالیت دوگانه، از جنبههای مهمی تحت تأثیر نظریۀ قوه و فعل ارسطو و فاعلیت غایی محرک اول است. بر اساس این تأثیرپذیریها، میتوان گفت فلوطین به همان میزان که نوافلاطونی است، نوارسطویی هم هست و فلسفۀ او نه تقلیدی صرف، بلکه ترکیب مبتکرانهای میان آرای افلاطون و ارسطو است.
حکاک, سید محمد و موحدی نجف آبادی, محمدرضا . (1393). تأثیرپذیری فلوطین از ارسطو در مسئلۀ صدور. مجله علمی " فلسفه دین ", 11(2), 217-242. doi: 10.22059/jpht.2014.51714
MLA
حکاک, سید محمد , و موحدی نجف آبادی, محمدرضا . "تأثیرپذیری فلوطین از ارسطو در مسئلۀ صدور", مجله علمی " فلسفه دین ", 11, 2, 1393, 217-242. doi: 10.22059/jpht.2014.51714
HARVARD
حکاک, سید محمد, موحدی نجف آبادی, محمدرضا. (1393). 'تأثیرپذیری فلوطین از ارسطو در مسئلۀ صدور', مجله علمی " فلسفه دین ", 11(2), pp. 217-242. doi: 10.22059/jpht.2014.51714
CHICAGO
سید محمد حکاک و محمدرضا موحدی نجف آبادی, "تأثیرپذیری فلوطین از ارسطو در مسئلۀ صدور," مجله علمی " فلسفه دین ", 11 2 (1393): 217-242, doi: 10.22059/jpht.2014.51714
VANCOUVER
حکاک, سید محمد, موحدی نجف آبادی, محمدرضا. تأثیرپذیری فلوطین از ارسطو در مسئلۀ صدور. مجله علمی " فلسفه دین ", 1393; 11(2): 217-242. doi: 10.22059/jpht.2014.51714