درباره حدوث و ازلیت جهان دو دیدگاه مختلف (ازلیت و غیرازلیت) بین متألهان مطرح شده است. نویسنده در این مجال بعد از تبیین مسئلۀ بحث و مفهومشناسی، با توضیح سه رویکرد عقلی (حصر وجود مجرد به خدا، حدوث لازمه اصل اختیار و اراده، استحالۀ اضافه بر بینهایت، نفس حدوث حادث دلیل بر توقف و انقضای گذشتۀ ازلی، ورود مبدأ بر حوادث گذشته مستلزم وجود مبدأ بر کل) و قرآنی و روایی موافقان حدوث، به تحلیل و ارزیابی ادلۀ آنان میپردازد و در دلالت آنها بر نظریۀ حدوث، جرح وارد میکند.
قدردان قراملکی, محمدحسن . (1397). دیدگاه متکلمان در حدوث جهان و نقد آن. مجله علمی " فلسفه دین ", 15(3), 625-651. doi: 10.22059/jpht.2018.244954.1005519
MLA
قدردان قراملکی, محمدحسن . "دیدگاه متکلمان در حدوث جهان و نقد آن", مجله علمی " فلسفه دین ", 15, 3, 1397, 625-651. doi: 10.22059/jpht.2018.244954.1005519
HARVARD
قدردان قراملکی, محمدحسن. (1397). 'دیدگاه متکلمان در حدوث جهان و نقد آن', مجله علمی " فلسفه دین ", 15(3), pp. 625-651. doi: 10.22059/jpht.2018.244954.1005519
CHICAGO
محمدحسن قدردان قراملکی, "دیدگاه متکلمان در حدوث جهان و نقد آن," مجله علمی " فلسفه دین ", 15 3 (1397): 625-651, doi: 10.22059/jpht.2018.244954.1005519
VANCOUVER
قدردان قراملکی, محمدحسن. دیدگاه متکلمان در حدوث جهان و نقد آن. مجله علمی " فلسفه دین ", 1397; 15(3): 625-651. doi: 10.22059/jpht.2018.244954.1005519