قرآن کریم
ارسطو (1980). منطق ارسطو. بیروت: دارالقلم.
جوادی آملی، عبدالله (1370). شناختشناسی در قرآن. قم: مرکز مدیریت حوزه علمیه قم.
ــــــــــــــــــــ (1386). تبیین براهین اثبات خدا. قم: مرکز نشر اسراء.
خسروپناه، عبدالحسین (1383). منطق استقرا از دیدگاه شهید صدر. ذهن، شماره 18، 29 ـ 58.
راسل، برتراند (1356). مسائل فلسفه. مترجم: منوچهر بزرگمهر. تهران: خوارزمی.
سبحانی تبریزی، جعفر (1387). نظریه المعرفه. قم: مؤسسه امام صادق(ع).
صدر، محمدباقر (1359). مبانی منطقی استقرا. مترجم: احمد فهری زنجانی. تهران: پیام آزادی.
ــــــــــــــ (1361). المرسل الرسول الرساله. قم: الرضی.
صدرالدین شیرازی، محمد (1354). مبدأ و معاد. تهران: انجمن حکمت و فلسفه ایران.
طباطبایی، محمدحسین (1371). المیزان فی تفسیر القرآن. قم: اسماعیلیان.
ــــــــــــــــــــــــ (1415). نهایه الحکمه. قم: مؤسسه نشر اسلامی.
عشریه، رحمان و اسماعیلی، محمدعلی (1393). کاربرد دلیل استقرایی در علم اصول در اندیشه شهید صدر. مطالعات اصول فقه امامیه، دوره 93، شماره 1، 97 ـ 124.
لاهوتیان، حسن (1399). رهاوردهای نظریه توالد ذاتی شهید صدر. ذهن، شماره 81، 35 ـ 61.
مصباح یزدی، محمدتقی (1384). شرح برهان شفاء. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
مطهری، مرتضی (1373). توحید. تهران: صدرا.
ـــــــــــــــ (1375). علل گرایش به مادیگری. تهران: صدرا.
ـــــــــــــــ (1387). مسئله شناخت. تهران: صدرا.
ـــــــــــــــ (1389). مجموعه آثار. تهران: صدرا.
ـــــــــــــــ (1390). اصول فلسفه و روش رئالیسم. تهران: صدرا.
هیوم، دیوید (1395). کاوشی در خصوص فهم بشری. مترجم: کاوه لاجوردی. تهران: مرکز.
The Holy Qur'an
Aristotle )1980(. Aristotle's Logic. Badavi, Abdulrahman. Beirut: Dar al-Qalam. (in Arabic)
Ashriya, R. & Ismaili, M.A. (2014). The Use of Inductive Reasoning in the Science of Principles Jurisprudence in the Thought of Mohammad Bagher Sadr. Biquarterly Journal of Promotion of Imamiyah Principles of Jurisprudence, 93 (1), 97-124. (in Persion)
Javadi Amoli, A. (1991). Epistemology in the Qur'an. Qom: Qom Seminary Management Center. (in Persian)
------------------- (2016). Explaining the Proofs of God's Existence. Qom: Esra Publishing Center. (in Persian)
Khosrupanah, A.H. (2013). The Logic of Induction from the Point of View of Mohammad Baqir Sadr. Zehn, 5(2) 18, 29-58. (in Persian)
Lahutian, H. (2019). The Results of the Innate Borning Theory of Mohammad Bagher Sadr. Zehn, 21(1), 35-61. (in Persion)
Mesbah Yazdi, M.T. (2005). Explanation of Proof of Healing by Avicenna. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. (in Persion)
Mill, J. S. (1930). A System of Logic, Ratiocinative and Inducti, Book III. Of Indoction. London: Longmans.
Motahari, M. (1994). Oneness (Towhid). Tehran: Sadra. (in Persion)
---------------- (2008). The Question of Knowledge. Tehran: Sadra. (in Persion)
---------------- (2010). Collection of Books. Tehran: Sadra. (in Persion)
---------------- (2011). The Principles of Philosophy and the Method of Realism. Tehran: Sadra. (in Persion)
Sadr, M.B. (1980). Logical Bases of Induction. Translator: Ahmad Fehri Zanjani. Tehran: Payam Azadi. (in Persian)
-------------- (1982). Al-Mursal Al-Rasul Al-Risalah. Qom: Al-Razi. (in Arabic)
Sadr al-Din Shirazi, M. b. I. (1975). Origin and Resurrection. Tehran: Iranian Wisdom and Philosophy Society. (in Persion)
Sobhani, J. (2008). The Theory of Knowledge. Qom: Institute of Imam Sadiq. (in Persian)
Tabatabai, M.H. (1992). Al-Mizan. Qom: Ismailian. (in Arabic)
------------------- (1994). Nahayat al-hekmah. Qom: Islamic Publishing Institute. (in Arabic)